Duobės keliuose
Prasidėjęs atlydys kiekvienais metais keliuose atveria daugybę duobių. "If" skaičiuoja, kad 2011 metais, palyginti su 2010 m., atvejų, kai automobiliai buvo gana smarkiai apgadinti dėl duobių, padaugėjo 23 proc.
"Dažniausiai duobėtose gatvėse suplėšomos automobilių padangos, deformuojami ratlankiai, apgadinamos automobilių pakabos detalės, "pametami" buferiai, automobilio dugno apsaugos detalės, kartais patekus į duobę gatvėje prireikia ir automobilio kėbulo remonto", – sako "If" Lietuvos transporto žalų grupės vadovas Ernestas Goliančik. Eksperto teigimu, vidutinė kasko draudimo išmoka automobiliui nukentėjus duobėje siekia 1 600 litų.
"Didžiausias pavojus apgadinti automobilį duobėse kyla pirmomis atlydžio dienomis, kai sparčiai tirpstantis sniegas užtvindo besiveriančias duobes ir jų tiesiog nesimato. Tokiomis dienomis patariame sumažinti įprastą važiavimo greitį, atsargiai įveikti apsemtus kelio ruožus, būti ypač dėmesingiems", – sako E. Goliančik.
Ekspertas teigia, kad jeigu duobė kelyje ar pavojingas kelio ruožas nėra nepažymėtas įspėjamaisiais kelio ženklais, atsakomybė dėl sukeltos žalos gali tekti kelią administruojančiai įmonei ar savivaldybei. "Apgadinę automobilį duobėje, prie kurios nebuvo įspėjamojo ženklo, kvieskite policiją ir stenkitės užfiksuoti įvykio detales nufotografuodami jas, jeigu bus nustatyta, kad nesate kalti dėl įvykio, jūs arba jūsų draudimo bendrovė turės pagrindą išieškoti žalą iš kelią administruojančios įmonės ar savivaldybės, o turintiems kasko draudimą tokiu atveju nereikės mokėti franšizės", – sako E. Goliančik.
"If" duomenimis, automobiliai duobėse nukenčia visus metus, tačiau kovo mėnesį tokių įvykių skaičius išauga keliolika kartų. Bendrovės praktikoje didžiausia išmoka dėl duobės gatvėje viršijo 100 tūkst. litų, kai buvo smarkiai apgadintas prabangus "Mercedes" automobilis.