Tendencijos: kas penktas autoįvykis apgadina ar sunaikina automobilio stiklus
Ilgalaikė draudimo statistika rodo, kad Lietuvos vairuotojus labiausiai neramina autoįvykiai, susiję su transporto priemonių langais. Draudimo bendrovės „If“ atlikta jos apdraustų transporto priemonių analizė atskleidė, jog būtent kas penktas šios paslaugos klientas kreipiasi dėl įvairių transporto priemonės langų apgadinimo ar visiško sunaikinimo, o priekinio stiklo remontų darbų kiekis per pastaruosius dešimt metų gerokai ūgtelėjo.
„Paprastai autoįvykiai ir žalos pobūdis priklauso nuo vairuotojo judėjimo trajektorijos, važiavimo dažnio, atstumų ir kelio darbų, tačiau su automobilių langais susiję rūpesčiai Lietuvos vairuotojus paliečia dažniausiai. Ilgametė žalų patirtis rodo, kad kiekvienas nedidelis įbrėžimas po tam tikro laiko gali virsti įtrūkimu ir pažeisti stiklo konstrukciją. Dėl to stiklas tampa mažiau atsparus smūgiui autoįvykio atveju, todėl geriausia stiklą pataisyti tuomet, kai ant jo atsiranda tik nežymūs įbrėžimai, o atsiradus nepataisomiems įtrūkimams, jį pakeisti“, – teigia Guoda Jasaitė, „If“ transporto žalų grupės vadovė.
Įtrūkimas gali atsirasti net ir transporto priemonei stovint gatvėje – jeigu stiklas jau buvo pažeistas, pravažiuojant kitiems automobiliams arba stambiagabaritėms transporto priemonėms pažeidimas plečiasi ir stiklas gali įskilti.
„Taip yra todėl, kad stiklas yra itin svarbi automobilio kėbulo dalis – net 34 proc. automobilio kėbulo apkrovos tenka būtent šiai daliai, todėl jo įskilimo remontas yra svarbus automobilio priežiūros aspektas“, – priduria draudimo bendrovės transporto žalų grupės vadovė.
Stiklo remonto tendencijos keičiasi
Dar prieš dešimt metų automobilių priekinio stiklo pažeidimų taisymas buvo retas reiškinys, atliekamas tik išskirtinais atvejais, tačiau ši tendencija per pastaruosius dešimt metų labai pasikeitė.
„2011 metais priekinio stiklo pažeidimų remontas sudarė tik 0,2 proc. visų automobilio remonto darbų, tačiau dabar šis rodiklis siekia virš 9 procentus. Vairuotojai vis dažniau renkasi stiklo remontą ir yra mažiau linkę keisti visą stiklą. Tuo tarpu Skandinavijoje tokią galimybę renkasi apie 30 proc. vairuotojų, tad turime dar kur pasitempti“, – sako G. Jasaitė.
Stiklo remontą klientai vis dažniau renkasi dėl keleto priežasčių. „Daugelis vertina įtrūkimų remonto greitį – visas procesas trunka apie pusvalandį. Tereikia, pavyzdžiui, pietų pertraukos metu užsukti į servisą, o jeigu pažeidimas tiesiogiai netrukdo vairuotojo regėjimo laukui, stiklo remonto procesas tampa dar paprastesnis“, – tikina specialistė.
Aplinkos suvokimas vaidina vis svarbesnį vaidmenį
Ilgametę vairavimo patirtį turintys vairuotojai dažnai susiduria su priekinio automobilio stiklo įtrūkimais, tačiau tokiu atveju nėra būtina iš karto keisti visą stiklą.
„Stiklo remonto dirbtuvėse atliekant įvairius bandymus buvo išsiaiškinta, kad suremontuotas stiklas yra toks pat stiprus, kaip ir prieš atsirandant įtrūkimui. Šiandien taip pat matome augantį žmonių aplinkosauginį supratimą, siekį vartoti mažiau, tad ir automobilių savininkai supranta, jog aplinkosaugos požiūriu po kiekvieno mažo įbrėžimo ar įskilimo pakeisti visą priekinį stiklą nauju nėra tvaru. Geros draugų, pažįstamų ar aplinkinių patirtys taip pat turi įtakos suvokimui, kad suremontavus įdaužtą stiklą jis išlieka geros būklės, todėl vairuotojai įgyja vis daugiau drąsos jį taisyti“, – priduria G. Jasaitė.
„If“ transporto žalų grupės vadovė pabrėžia, kad vairuoti su pažeistu automobilio stiklu ne tik nesaugu, bet ir pavojinga, ypač jeigu pažeidimai blokuoja vairuotojo regėjimo lauką, todėl tikslinga kuo greičiau kreiptis į stiklo dirbtuves, o kasko draudimą turintiems klientams stiklo remontas ir keitimas dažniausiai yra atliekamas be išskaitos.