Keliaujame slidinėti į užsienį automobiliu: ką verta žinoti?
Žiemai persiritus į antrą pusę, slidinėjimo sezonas išlaiko pagreitį. Šią žiemą iš ketinančių keliauti lietuvių 13 proc. vyks slidinėti, rodo draudimo bendrovės „If“ atlikta apklausa. Dalis žmonių tokiai kelionei renkasi savo transportą, tad tokiu atveju reikia pasiruošti kelio sąlygų pokyčiams ir atkreipti dėmesį į automobilio padangų reikalavimus, kitaip gresia baudos.
„Keliaujant užsienyje žiemą reikia būti pasiruošus netikėtoms situacijoms. Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad kiekvienoje Europos šalyje žiemos sezono metu vyrauja ir skirtingi padangų reikalavimai. Šiuo sezonu gali kilti iššūkių ir dėl ledo, sniego, lietaus ar smarkaus vėjo, stipriai akinanti žiemos saulė taip pat gali būti pavojinga“, – komentuoja Guoda Jasaitė, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė.
Privalomi ir rekomenduojami padangų tipai
Vykstant slidinėti į Alpes arba važiuojant į vieną iš kitų populiarių Europos žiemos vietų, pravartu žinoti tiek saugumo, tiek teisinius klausimus. Verta atkreipti dėmesį į tai, kad kai kurios šalys reikalauja ar rekomenduoja naudoti tik žiemines padangas, o kitose privalomos ir grandinės. Nesilaikant šių taisyklių galima sulaukti baudos.
„Austrija, Prancūzija ir Vokietija – trys pagrindinės šalys, kuriose tiek žieminės padangos, tiek sniego grandinės yra privalomos, esant žiemos oro sąlygoms. Tiesa, visą laiką su sniego grandinėmis nereikia važiuoti, privalu stebėti kelio ženklus, oro sąlygas ir pagal tai spręsti, ar jos būtinos“, – teigia G. Jasaitė.
Pasak jos, kitos dvi šalys, garsėjančios slidinėjimo kurortais – Šveicarija ir Italija, taiko švelnesnius reikalavimus: „Tiek Šveicarijoje, tiek Italijoje žieminės padangos yra tik rekomenduojamos, bet nėra privalomos, nebent to reikalauja oro sąlygos: stiprūs krituliai, sniegas ar ledas. Italijoje sniego grandinės yra privalomos, jas būtina naudoti nuo spalio iki balandžio 15 d. arba kitu metu, jei to reikalauja oro sąlygos. Šveicarijoje sniego grandinių naudojimo tvarka tokia pat kaip ir Austrijoje, Prancūzijoje ar Vokietijoje.“
Kas dažniausiai užsienyje kelia pavojų vairuotojams?
Prieš vykstant į užsienį būtų pravartu patikrinti automobilio technines galimybes ir būklę. Be viso to, reikėtų nepamiršti, kad kelyje gausu įvairių pavojų.
„Keliaujant į užsienį reikėtų būti kiek apsukresniems ir atidesniems, Lietuvoje visi įpratę prie gerai pažįstamų kelių, todėl ir pablogėjusios oro sąlygos ne taip stipriai gąsdina. Kitose Europos šalyse žiemą patiriamos žalos dažniausiai įvyksta dėl kritinių oro sąlygų. Neretai dauguma įvykių kyla dėl nesaugaus vairavimo: lenkiant nepasirinkus saugaus greičio ar atstumo iki kitos transporto priemonės“, – akcentuoja G. Jasaitė.
Pasak transporto žalų grupės vadovės, dažnai automobilius apgadina ir ant kelio esantys akmenukai, kartais priežastis būna pačių vairuotojų neatidumas – nespėjama laiku sustabdyti ir nuvažiuojama nuo kelio.
Dalyvaujant eisme svarbu nepamiršti elementarių žiemos taisyklių. Prieš vykstant automobiliu nuvalyti sniegą nuo jo, laikytis didesnių atstumų nuo kitų transporto priemonių, ypač autostradose. Lenkiant ar važiuojant už vilkikų, įvertinti saugumą ir galimas rizikas, kad ant jų dažnai būna daugiau sniego ir nuošliaužos gali sukelti didelį pavojų.
„If“ atstovė primena, kad patekus į eismo įvykį Europos Sąjungos valstybėse galioja privalomasis transporto priemonių draudimas. Jei eismo įvykis smulkus, nukentėjusiųjų nėra ir sutariama dėl avarijos kaltininko, rekomenduojame nufotografuoti eismo įvykio vietą, sugadintas transporto priemones ir užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Įvykus eismo įvykiui, kai nukenčia žmonių, nepaisant sužalojimų dydžio, policiją kviesti yra būtina.