Pagrindiniai veiksniai, lemiantys elektromobilio draudimo kainą


Elektrinės transporto priemonės tapo pažįstamu reginiu Europos keliuose, todėl daugelis vairuotojų svarsto galimybę pakeisti automobilį. Augant elektromobilių populiarumui, kyla klausimų dėl jų ilgalaikio patvarumo ir teikiamų pranašumų, palyginti su tradicinėmis benzinu varomomis transporto priemonėmis, tiek savininkui, tiek aplinkai.

Elektromobilis

Anksčiau aptarėme elektromobilių pranašumus kasdienybėje ir kelionėse – tylų veikimą, nulines emisijas ir sutaupytas išlaidas, lyginant degalų ir elektros sąnaudas.

Vis dėlto daugelis elektromobilių savininkų nustemba pamatę, kad elektromobilių kasko draudimo kaina yra gerokai didesnė nei tradicinių benzinu varomų transporto priemonių.

Daugelis mano, jog draudikai dirbtinai išpučia elektromobilių draudimo kainas. Tiesa ta, kad elektromobilių draudimo įmokos yra pagrįstos konkrečiais veiksniais. Kad geriau juos suprastume, pakalbinome Robertą Skrupskį, „If“ transporto priemonių rizikos vertinimo vadovą.

Elektromobiliai vidaus degimo variklių pasaulyje

Statistiniai duomenys patvirtina elektromobilių populiarumą: naujų elektromobilių registracijų skaičius Europoje 2023 m. pasiekė beveik 3,2 mln., t. y. 20 % daugiau nei 2022 m.

Nepaisant šio augimo, rinkoje vis dar dominuoja automobiliai su vidaus degimo varikliais. Didžiulė tiekimo grandinė, sukurti gamybos procesai ir išvystyta degalų papildymo infrastruktūra reiškia, kad vairuoti automobilį su vidaus degimo varikliu prilygsta ėjimui pramintu keliu. Tas pats pasakytina ir apie remontą – automobilių su vidaus degimo varikliais atsarginių dalių rinka daug didesnė, o tai gerokai sumažina remonto išlaidas.

Kaip skaičiuojama elektromobilių draudimo kaina?

Kaip ir automobilio su vidaus degimo varikliu, elektromobilio draudimo kainą lemia du pagrindiniai veiksniai: eismo įvykių dažnis ir vidutinė žalos suma. Paaiškiname, kaip šie veiksniai nulemia, kad elektromobiliams kasko draudimas yra brangesnis.

  • Vidutinė draudimo išmoka elektromobiliams yra didesnė

Vidutinė kasko išmoka už elektromobilį yra daug didesnė ir toliau auga. „If“ Kasko žalų statistika rodo, kad vidutinė elektromobilio žala yra apie du tūkstančius eurų, kai vidutinė išmoka dėl įvykių su dyzeliniu arba benzininiu automobiliu yra beveik tūkstančiu mažesnė.

Didelės remonto išlaidos yra viena iš pagrindinių didesnių elektromobilių draudimo įmokų priežasčių. Deja, pažadas, kad elektromobiliai turi mažiau judančių dalių ir todėl genda rečiau, nebuvo ištesėtas. Dėl didesnio jų svorio ir jautrumo, šie automobiliai labiau nukenčia važiuojant ne pačios geriausios kokybės, duobėtu, keliu. O tai padidina remonto išlaidas.

Po rimtos avarijos elektromobilį suremontuoti sudėtingiau nei automobilį su vidaus degimo varikliu. Taip yra dėl elektrinėse transporto priemonėse sumontuotų aukštųjų technologijų įrenginių, tokių kaip kameros, jutikliai ir kita pažangi įranga. Taip pat yra daug mažiau kvalifikuotų mechanikų, besispecializuojančių elektromobilių priežiūros srityje.

Didelį susirūpinimą draudikams kelia baterijos keitimo išlaidos. Pastarosios dažniausiai sumontuojamos po salonu ir apima didelį plotą, todėl yra labiau pažeidžiamos. Net ir nedidelis susidūrimas gali baigtis brangiai kainuojančiu remontu arba automobilis gali būti pripažįstamas neberemontuotinu dėl didelės baterijos pakeitimo kainos, kuri gali siekti pusę automobilio vertės.

Dar didesnių problemų gali kilti su naudotais elektromobiliais. Jeigu naujas elektromobilis turi aiškią istoriją ir jam suteikiama pardavėjo garantija, naudotų elektromobilių savininkai negali būti tikri dėl jų praeities, nes žala gali būti paslėpta. Pasitaiko atvejų, kai iš JAV į Europą atgabenami didelių sugadinimų patyrę elektromobiliai, kurie suremontuojami ir patenka į naujų savininkų rankas. Tokie automobiliai kelia didesnę ir nenuspėjamą riziką juos naudojant ateityje, o įvykus avarijai gali kelti pavojų keleivių sveikatai ir gyvybei.

  • Elektromobilių avarijų daugėja

Dar prieš keletą metų elektromobilių savininkai keliaudavo trumpesnius atstumus, nes būdavo mažai galimybių įkrauti bateriją pakeliui. Šiandien elektromobiliai jau gali nuvažiuoti įprastiems automobiliams prilygstantį atstumą.

Pagal vidutinį avarijų dažnumą elektromobiliai dabar jau lenkia automobilius su vidaus degimo varikliais. Taip yra iš dalies todėl, kad elektromobiliai daugiausia važinėja dideliuose miestuose, kuriuose intensyvus eismas. Be to, elektromobiliai dažniau patenka į avarijas važiuojant didesniu greičiu, nes yra galingesni ir greičiau įsibėgėja.

Greitis ir galia yra vienos iš pagrindinių priežasčių, kodėl daugelis žmonių renkasi elektromobilius. „Įsivaizduokime lygtį: žmogus, turintis didesnes nei vidutines pajamas, važiuoja didesniu nei vidutiniu greičiu ir jam leidžiama važiuoti viešojo transporto juosta, – aiškina R. Skrupskis. Rezultatas – daugiau avarijų. Be to, reikia atsižvelgti į tai, kad kiti eismo dalyviai dar nėra pripratę prie galingo elektromobilių įsibėgėjimo.“

Kasko elektromobiliams – geriausia apsauga nuo ilgo ir brangaus remonto

Padidėjusio nelaimingų atsitikimų dažnumo ir gerokai didesnės vidutinės draudimo išmokos derinys lemia brangesnį kasko draudimą. Be to, draudimas brangiau kainuos jaunesniems (iki 30 metų) ir mažesnį vairavimo stažą turintiems vairuotojams.

Elektromobilių rinka nuolat vystosi, kad atitiktų vartotojų poreikius, technologijų pažangą ir aplinkosaugos tikslus, žvelgiant į ateitį. Kita vertus, draudimas turi tenkinti neatidėliotinus elektromobilių savininkų apsaugos poreikius, kurie iškyla šiuo metu.

Jei esate elektromobilio savininkas arba planuojate juo tapti, apdrausdami elektromobilį kasko draudimu apsisaugosite nuo labai didelių išlaidų tikimybės. „If“ elektromobilių draudimas suteikia būtiną apsaugą, įskaitant remontą arba pakaitinę priemonę neberemontuotinai sugadinto automobilio atveju, visą parą teikiamą pagalbą kelyje ir neribotą nuomojamo automobilio draudimą ilgesniu remonto laikotarpiu.

Į avariją gali patekti bet kuris vairuotojas, nepriklausomai nuo vairavimo patirties ar transporto priemonės tipo. Nerizikuokite – pradedant krušos padaryta žala ir baigiant susidūrimais su gyvūnais, kasko draudimas suteikia ramybę ir apsaugo nuo netikėtų išlaidų.

Susiję straipsniai