Iš esmės skirtumų draudžiant elektromobilį ar vidaus degimo varikliu varomą automobilį nėra. Privalomasis draudimas elektromobiliui išlieka toks pat, koks galioja ir vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams. Draudimo kaina nustatoma atsižvelgdami į daugybę kriterijų – degalų tipas gali būti vienas iš jų. Vis dėlto renkantis kasko draudimą reiktų pasidomėti, ar draudimo apsauga pritaikyta elektromobiliams.
Kasko elektromobiliui aktualiau, nei gali atrodyti
Palyginus panašaus amžiaus – iki 5 metų – automobilius, elektromobilių vidutinė žala siekia apie 1 950 Eur, o įprastų vidaus degimo variklių – apie 1 430 Eur. Dažniausiai pasitaikančios žalos – standartiniai eismo įvykiai, kai nukenčia įvairios kėbulo dalys, stiklo pažeidimai, prakirstos padangos ar pažeisti ratlankiai.
Elektromobilių remontas trunka ilgiau, kadangi nėra išvystytas dalių tiekimas. Kai kurių dalių tiekimo terminai labai ilgi arba apskritai nėra žinomi. Pavyzdžiui, pagrindinės baterijos, kaina neretai siekia daugiau kaip pusę viso automobilio vertės, todėl pažeidus pagrindinę bateriją, labai tikėtina, kad automobilio remontas būtų netikslingas.
Turint elektromobilį, poreikius atliepiantis kasko draudimas pasitarnaus dėl įvairių priežasčių:
- Dažnai didesnė žalos kaina
Anot „If“ draudimo eksperto D. Dilio, vidutinė išmoka už elektromobilio žalą yra apie 2000 Eur. Reikia turėti omenyje, kad elektromobilio draudimas apima ne tik rizikas pačiai transporto priemonei, bet taip pat ir įkrovimo įrangai.
- Reikalinga specifiška pagalba kelyje
Elektromobiliams suteikiama tokia pati pagalba kelyje kaip ir vidaus degimo automobiliams. Tačiau, kitaip nei įprastiems, elektromobiliams dažniau prireikia pagalbos sustojus kelyje dėl išsikrovusios baterijos. Dažniausiai nutinkantys įvykiai, kai kviečiama pagalba kelyje (pagal dažnumą): prakirsta padanga, eismo įvykis, elektronikos gedimai, problemoms su baterija ar užsivedimu.
- Tikimybė sugadinti viešą elektromobilio įkrovimo stotelę
Apdraudus elektromobilį kasko draudimu „If super kasko“ arba „If geriausias kasko“ variantu, papildomai turėsite valdytojo atsakomybės draudimą, jei dėl Jūsų kaltės suges vieša elektromobilio įkrovimo stotelė ar elektros šaltinis. Maksimali galima draudimo išmoka šiuo žalos atveju gali siekti 2000 Eur.
> Detaliau apie „If “ kasko variantus
Kodėl kasko kaina elektromobiliams didesnė?
Elektromobiliai yra brangesni, todėl visiško sunaikinimo atveju išmoka yra natūraliai didesnė.
Kasko kaina priklauso tiek nuo automobilio valdytojo, tiek nuo pačio automobilio techninių ypatybių. Kol kas elektromobiliai sudaro tik nedidelę keliais riedančių automobilių dalį (pvz., Lietuvoje yra 1,1 mln automobilių, iš kurių 98 tūkst. varomi dyzelinu, 380 tūkst. benzinu ir 57 tūkst. hibridu), todėl dar sudėtinga nustatyti statistiškai tikslias įmokų priklausomybes. Tačiau, anot draudimo eksperto Dano Dilio, jei lygintume panašios markės automobilius, elektromobilių kasko draudimo įmoka būtų didesnė apie 15%.
Elektromobilių valdytojai sąlyginai dažniau praneša apie patirtus nuostolius. Pastebėta, kad Baltijos šalyse pranešimų apie Tesla automobilių žalas gaunama beveik 5 % dažniau. O vidutinės išmokos žalai kompensuoti yra didesnės.
Įtakos kainai turi tai, kad kai kuriuose elektromobiliuose naudojamos brangios medžiagos (pvz., aliuminis arba anglies pluoštas). Taip pat elektromobiliuose įdiegtos pažangios saugos sistemos, kurios apsaugo nuo auto įvykių, tačiau joms sugedus taisymas atsieina brangiai.