Iš esmės skirtumų draudžiant elektromobilį ar vidaus degimo varikliu varomą automobilį nėra. Privalomasis draudimas elektromobiliui išlieka toks pat, koks galioja ir vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams. Draudimo kainą draudikai nustato atsižvelgdami į daugybę kriterijų – degalų tipas gali būti vienas iš jų (plačiau: Nuo ko priklauso draudimo kaina). Vis dėlto renkantis kasko draudimą reiktų pasidomėti, ar draudimo apsauga pritaikyta elektromobiliams.
Kasko elektromobiliui aktualiau, nei gali atrodyti
Palyginus panašaus amžiaus – iki 5 metų – automobilius, elektromobilių vidutinė žala siekia apie 1950 Eur, o įprastų vidaus degimo variklių – apie 1430 Eur. Dažniausiai pasitaikančios žalos – standartiniai eismo įvykiai, kai nukenčia įvairios kėbulo dalys, stiklo pažeidimai, prakirstos padangos ar pažeisti ratlankiai.
Elektromobilių remontas trunka ilgiau, kadangi nėra išvystytas dalių tiekimas. Kai kurių dalių tiekimo terminai labai ilgi arba apskritai nėra žinomi. Pavyzdžiui, pagrindinės baterijos, kaina neretai siekia daugiau kaip pusę viso automobilio vertės, todėl pažeidus pagrindinę bateriją, labai tikėtina, kad automobilio remontas būtų netikslingas.
Pasidomėkite, ar oficialus remonto atstovas yra Lietuvoje
Danas Dilys, „If“ transporto priemonių draudimo produkto vadovas, pataria elektromobilių savininkams atkreipti dėmesį, ar jų markės oficialus remonto atstovas yra Lietuvoje, ir kur planuojama atlikti automobilio remontą. Atitinkamai pagal tai reiktų pasirinkti ir draudimo apimtį. Anot D. Dilio, „reikėtų atkreipti dėmesį, kad Tesla atstovų Lietuvoje nėra. Yra tik specialūs servisai, kurie specializuojasi Tesla automobilių remonte. Todėl įsigytų naujų garantinių Tesla automobilių remontas Lietuvoje gali būti kiek komplikuotas.“
Draudimo atstovas taip pat pastebi, kad net 70–80% Tesla automobilių yra įvežami iš JAV po įvykių, dėl kurių buvo pripažinti neremontuotinais. Automobiliai iš JAV, labai tikėtina, gali dažniau susidurti su įvairiais techniniais gedimais, todėl tokiems automobiliams įsigyjant kasko draudimą rekomenduojame kartu įtraukti ir techninės pagalbos bei pakaitinio automobilio paslaugą.
Kasko kaina elektromobiliams
Kasko kaina priklauso tiek nuo automobilio valdytojo, tiek nuo pačio automobilio techninių ypatybių. Kol kas elektromobiliai sudaro tik nedidelę keliais riedančių automobilių dalį (pvz., Lietuvoje yra 1,1 mln automobilių, iš kurių 98 tūkst. varomi dyzelinu, 380 tūkst. benzinu ir 57 tūkst. hibridu), todėl dar sudėtinga nustatyti statistiškai tikslias įmokų priklausomybes. Tačiau, anot draudimo eksperto, jei lygintume panašios markės automobilius, elektromobilių kasko draudimo įmoka būtų didesnė apie 15%.
Kodėl kasko kaina elektromobiliams didesnė?
Elektromobiliai yra brangesni, todėl visiško sunaikinimo atveju išmoka yra natūraliai didesnė.
Elektromobilių valdytojai sąlyginai dažniau praneša apie patirtus nuostolius. Pastebėta, kad Baltijos šalyse pranešimų apie Tesla automobilių žalas gaunama beveik 5 procentais dažniau. O vidutinės išmokos žalai kompensuoti yra didesnės.
Įtakos kainai turi tai, kad kai kuriuose elektromobiliuose naudojamos brangios medžiagos (pvz., aliuminis arba anglies pluoštas). Taip pat kainai įtakos turi elektromobiliuose naudojamos pažangios saugos sistemos – jos apsaugo nuo auto įvykių, tačiau sugedus taisymas atsieina brangiai.