Krovinių draudimo įvykis

Būkite pasiruošę pateikti:

• su įvykiu susijusius dokumentus (pvz., nuotraukas),

• draudimo poliso numerį,

• duomenis draudimo išmokai pervesti,

• už padarytą žalą atsakingos pusės duomenų (jei nukentėjote jūs).

Registruoti

Gaisras, vagystė, sulaužymas, piratavimas, krovinio išmetimas už borto, bendrosios avarijos įnašai yra tik nedaugelis iš galimų didelių grėsmių Jūsų kroviniui.

Platus tarptautinis siurvejerių, su kuriais dirbame, tinklas ir patyrę mūsų specialistai padės sureguliuoti Jūsų žalą, kad Jūs galėtumėte koncentruotis į savo pagrindinę veiklą.

Atsitikus įvykiui, kuris gali būti pripažintas draudžiamuoju pagal Jūsų sudarytą draudimo sutartį, reikia atlikti konkrečius veiksmus, kad būtų užtikrintas sklandus žalos administravimo ir nuostolių atlyginimo procesas.

Veiksmai, kuriuos reikėtų atlikti priimant krovinį iš vežėjo

  • Patikrinkite gautą krovinį prieš pasirašant krovinio pristatymo dokumente (važtaraštyje);
  • Suskaičiuokite krovinio vietų (pakuočių) skaičių ir patikrinkite ar gautas kiekis atitinka važtaraštyje arba konosamente nurodytą kiekį;
  • Atidžiai apžiūrėkite gautų pakuočių išorinę būklę. Turėkite omenyje tai, kad net nežymus pakuotės pažeidimas gali reikšti, kad krovinys pakuotės viduje yra rimtai pažeistas;
  • Jei krovinys vežamas konteineryje, apžiūrėkite ar konteineris nepažeistas, ar netrūksta plombų, ar jos nepažeistos ir atitinka nurodytas vežimo dokumentuose;
  • Nufotografuokite krovinį dar jam esant transporto priemonėje arba konteineryje (prieš iškrovimą), kad galėtumėme įvertinti krovinio sudėjimą, tvirtinimą bei pakuotę, o iškrovus krovinį fotografijomis užfiksuokite konkrečius krovinio pažeidimus.

Užtikrinkite mums galimybę atgauti išmokėtas sumas iš atsakingo asmens

Jei atliekant aukščiau nurodytus veiksmus nustatote, kad pristatytas ne visas krovinys arba jis yra sugadintas, įrašykite pastabas vežimo dokumentuose. Svarbu: pastabos privalo būti įrašytos ne tik Jūsų (krovinio gavėjo), bet ir vežėjo važtaraščio egzemplioriuje.

Pastabose turi būti nurodyta ši informacija:

  • Trūkstamų ar pažeistų pakuočių skaičius;
  • Pažeidimų pobūdis (pvz., sulaužytas, šlapias, suplėšytas, išbėgęs pakuotės turinys ir pan.);
  • Žalos priežastis, jeigu ji yra žinoma/akivaizdi (pvz., nutrūkę diržai; sulūžęs padėklas; šlapios dėžės dėl pažeisto tento ir pan.);
  • Krovinio gavimo data ir parašas.

Jeigu turite galimybę arba jei matote, kad pažeistas didelis krovinio kiekis, pažeidimų pobūdis yra skirtingas ir pan., surašykite laisvos formos krovinio priėmimo aktą, fiksuojantį krovinio būklę priėmimo metu. Atkreipiame dėmesį, kad šį aktą turi pasirašyti ir vežėjo atstovas (vairuotojas).

Atminkite, kad akivaizdžių nuostolių ar sugadinimo atvejais pretenzijos turi būti pareiškiamos vėliausiai krovinio priėmimo metu.

Išsiųskite raštišką pretenziją vežėjui dėl viso arba dalies krovinio sugadinimo arba praradimo. Jeigu pretenzijos pareiškimo metu dar nėra žinomas (nustatytas) tikslus nuostolių dydis, nusiųskite vežėjui preliminarią pretenziją, kurioje nurodykite vežėjui, kad laikote jį atsakingu už žalą bei rekomenduojate jam pranešti apie žalą savo draudimo bendrovei, o detalizuotą reikalavimą pateiksite, kai įvertinsite patirtos žalos dydį.

Imkitės priemonių sumažinti žalą

Imkitės visų įmanomų priemonių gelbėti ir apsaugoti krovinį, kad žala būtų kuo mažesnė arba kad jos išvengti. Užkirskite kelią galimam žalos padidėjimui, imdamiesi protingų apsaugos priemonių, atsižvelgiant į konkrečią situaciją. Su pažeistomis prekėmis elkitės rūpestingai. Atskirkite pažeistas prekes nuo sveikų (atlikite prekių rūšiavimą). Nesunaikinkite pažeistų prekių kol negausite mūsų pritarimo, nes mes galime pageidauti atsiųsti savo atstovą arba nepriklausomą siurvejerį žalos įvertinimui.

Pranešimas apie žalą ir prašymas dėl draudimo išmokos

Kaip galima anksčiau (jei įmanoma – iš karto, kai atliksite po 1-2 punktuose nurodytus veiksmus*) praneškite mums apie žalą internetu, užpildydami šią pranešimo formą. Užregistravę Jūsų pranešimą mes susisieksime su Jumis ir prireikus pateiksime tolimesnes instrukcijas.

*Visais atvejais, jeigu turite abejonių dėl gauto krovinio būklės ir/ar abejojate kaip tinkamai atlikti krovinio priėmimo ir galimos žalos fiksavimo veiksmus, patariame Jums susisiekti su mūsų specialistais telefonu +370 5 210 8800 ir pasikonsultuoti dėl esamai situacijai tinkamų veiksmų atlikimo

Kai įvertinsite savo patirtų nuotolių dydį, pateikite mums raštišką laisvos formos prašymą išmokėti draudimo išmoką. Prašymas turi būti pateiktas per protingą laiką, tačiau būtinai dar prieš pasibaigiant terminams, per kuriuos Jūs, pagal atitinkamą pervežimą reglamentuojančius teisės aktus, turite teisę pareikšti reikalavimus vežėjui ar kitam atsakingam trečiajam asmeniui (iki senaties termino pasibaigimo). 

Prie prašymo dėl draudimo išmokos mokėjimo pridėkite mums šiuos dokumentus: 

  • Krovinio gabenimo važtaraščius (pvz., konosamentą, CMR važtaraštį ir kt.);
  • Krovinio komercinį invoisą;
  • Krovinio pakuotės lapą ar kitą analogišką dokumentą, fiksuojantį krovinio svorį;
  • Krovinio priėmimo aktą (jeigu buvo surašomas) ir nuotraukas;
  • Informaciją, patvirtinančią įvykio aplinkybes ir priežastis (jei tokią informaciją turite, pvz., susirašinėjimas su vežėju ar su kitais suinteresuotais asmenimis);
  • Pretenziją vežėjui;
  • Dokumentus, pagrindžiančius Jūsų patirtų nuostolių dydį.

Jei tinkamam įvykio aplinkybių bei pasekmių įvertinimui prireiktų kitų šiame sąraše nenurodytų dokumentų ar informacijos, mes apie tai Jums pranešime papildomai.

Sprendimo dėl draudimo išmokos priėmimas:

Įvertinę Jūsų pateiktus dokumentus bei informaciją ir Jūsų sudarytos draudimo sutarties sąlygas, mes priimsime sprendimą ar Jūsų praneštas įvykis gali būti pripažintas draudžiamuoju ir, jei taip, tai kokio dydžio draudimo išmoką Jums išmokėsime. Apie priimtą sprendimą Jus informuosime.